Om föreningen

"På Väddö trivs alla" står det på portalen vid Elmsta centrum. Detsamma kan man säga om Brf Elmsta udde.

Med gångavstånd till ICA-butiken, järnaffären och all annan samhällsservice är det lätt att bli bekant med folk. Vid promenader längs Väddö Kanal träffar vi på grannar och andra, boende och turister, i Väddöbygden.

Vi är 131 hushåll som tillsammans bildar bostadsrättsföreningen Elmsta udde.
För att hålla igen på ekonomin sköter vi delvis själva om trädgårdarna. Detta är givetvis frivilligt utifrån intresse och förmåga.
Detta gör att det skapas en fin sammanhållning grannar emellan. Vi lär känna varandra och kan bistå varandra i olika granntjänster.

Utöver årsstämman på våren hålls medlemsmöte på hösten. Styrelsen informerar om nyheter på hemsidan samt via appen Boappa.

I föreningen har vi gott om gemensamma utrymmen:
Parkeringsplatser finns att hyra i P-hus, garagelänga, carport och utomhus.
Båtplatser finns att hyra vid föreningens egna bryggor.
Sjöbod finns att hyra, för extra förrådsutrymme och närhet till båt- och fiskeprylar.
Vindsutrymmen.
Cykel- och barnvagnsrum.
Tvättstuga med rejäla tvättmaskiner som bokas med separat nyckel.
Hobbyrum och föreningslokal.
Gästlägenhet, 1 rum med pentry, toalett och dusch, för upp till 4 personer.

Bostadsrättsföreningens medlemmar har särskild inloggning på hemsidan.  Användarnamn och lösenord delas ut av styrelsen.